قلم مو بهتر است یا غلطک ؟ برای نقاشی خانه کدام را انتخاب کنیم ؟

 

 

در نقاشی دیوار های ساختمان روش معمول این است که تزئینات ، گچبری ها و گوشه های دیوار را با قلم مو و سپس با استفاده از غلطک سایر قسمت ها را رنگ آمیزی میکنند. ولی با این حال مواردی نیز وجود دارد که بهتر است تمام دیوار و سطوح با قلم مو نقاشی شود.

انتخاب یکی از این دو ابزار به عواملی مثل بافت دیوار ، نوع رنگ ، مهارت نقاش و ...  بستگی دارد.

 

 

خرید قلم مو رنگ

 

 

بررسی قلمو در نقاشی ساختمانی

 

اگر چه هر دو ابزار قلمو و غلطک هدف برای هدف یکسان مورد استفاده قرار میگیرند ولی در عملکرد کاملا متفاوت هستند. قلمو های رنگ جزو قدیمیترین و محبوب ترین ابزار های نقاشی ساختمانی محسوب میشود که در شکل و ابعاد گوناگون در بازار موجود میباشد. از نظر سایز عموما از قلم مو های کوچکتر به دلیل دقت بیشتر در رنگ آمیزی گوشه ها ، لبه ها و مناطق کوچک و از قلم مو های بزرگ برای رنگ آمیزی سریع تر در سطوح یکدست و بزرگ تر استفاده میشود. همچنین گاهی قلم مو های زاویه دار نیز برای برای نقاشی بهتر گوشه ها استفاده میشود.

 

بررسی غلطک رنگ در نقاشی ساختمانی

 

یکی از تفاوت های مهم بین غلطک و قلم مو رنگ سرعت عمل در استفاده آن است غلطک نقاشی به دلیل این که میتواند حجم بیشتری از رنگ را داخل خود نگه دارد نیاز کمتری به شارژ مجدد دارد و همین موضوع به افزایش سرعت نقاشی کمک میکند. از مزایای دیگر غلطک رنگ میتوان به ایجاد رنگ یکنواخت تر نسبت به قلم مو اشاره کرد زیرا هنگام استفاده از قلمو مقداری رد بر روی رنگ اعمال شده ممکن است باقی بماند.

 

 

غلطک رنگ یا قلم مو

 

 

برای رنگی که انتخاب کردیم کدام ابزار مناسب تر است؟

 

نوع رنگی که استفاده میکنیم نیز عامل مهمی برای انتخاب ابزار رنگ میباشید خصوصا این که رنگ پایه روغنی است یا پایه آب. قلم مو هایی که از الیاف طبیعی تشکیل شده اند برای رنگ های پایه روغنی ( مثل رنگ روغنی ) مناسب تر میباشند. همچنین آن هایی که از الیاف مصنوعی ( مثل نایلون ) برای رنگ های پایه آب ( مثل رنگ اکریلیک و پلاستیک ) مناسب تر میباشند.

درمورد غلطک ها نیز غلطک های اسفنجی برای رنگ های روغنی و غلطک هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده اند برای رنگ های مبتنی بر آب مناسب میباشند

 

 

نقاشی با غلطک

 

 

مورد دیگری که در نتیجه نهایی تاثیر بسزایی دارد فارق از نوع ابزار مورد استفاده کیفیت ابزار مورد استفاده میباشد. کیفیت قلم مو یا غلطک میتواند موجب به رنگ آمیزی تمیز تر و بهتر با صرفه جویی بیشتر در رنگ شود. در کل میتوان گفت جز در موارد خاص بهترین استراتژی برای رنگ آمیزی را استفاده از هر دو ابزار آن هم از نوع با کیفیت آن دانست. یعنی برای نقاشی گوشه ها و لبه ها و تزئینات از قلم مو و برای سطوح صاف و گسترده از غلطک استفاده نمود. علت این که پیشنهاد میکنیم برای سطوح گسترده و صاف از غلطک استفاده کنید این است که غلطک رنگ موجب کاهش مصرف رنگ و سرعت بیشتر میشود و نتیجه یکنواخت تری نیز ایجاد میکند

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید