13 اشتباه رایج در نقاشی خانه

 

اشتباه در نقاشی خانه

 

 

درست است که نقاشی خانه توسط خودتان علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ، کار سرگرم کننده ای نیز میباشد. ولی اگر در انجام نقاشی دیوار اشتباه کنید میتواند موجب نتایج فاجعه آمیزی بشود!!!

همین الان اگر در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید میتوانید تعداد زیادی مقاله در مورد نقاشی خانه پیدا کنید. ما نیز در لینک زیر آموزش مرحله به مرحله رنگ آمیزی دیوار و سقف را قرار دادیم.

 

15 قدم تا رنگ کردن حرفه ای دیوار خانه

 

اگر شما بخواهید بدانید چه اشتباهاتی را نباید انجام بدهید دو راه دارید.

راه اول این که خودتان بار ها و بار ها نقاشی ساختمانی را خودتان انجام دهید تا تجربه کسب کرده و اشتباهاتتان را اصلاح کنید. 

راه بالا شدنی ولی بسیار پر هزینه و وقت گیر میباشد.

راه دوم این که ادامه این مقاله را بخوانید تا بدون نیاز به تجربه عملی از اشتباهات رایج در نقاشی خانه جلوگیری کنید.

 

1.آماده نکردن دیوار قبل از نقاشی

 

امکان ندارد نقاشی روی دیوار خاک گرفته ، پر از حفره و یا پوسته پوسته نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. شما باید قبل از این که اقدام به اعمال رنگ روی دیوار بکنید حتما تمام پوسته های رنگ قبلی را سمباده زده و جدا کنید و تمام حفره هایی که روی دیوار وجود دارد را با بتونه مناسب پر کنید. و حتما قبل از نقاشی دیوار هر نوع آلودگی از قبیل گرد و غبار و چربی را به طور کامل از روی دیوار تمیز کنید.

 

بتونه کردن دیوار قبل از نقاشی

 

2.عدم استفاده از پرایمر ( آستر )

 

عدم استفاده از پرایمر یا همان آستر زیر کار میتواند باعث مصرف بیشتر رنگ و پوسته پوسته شدن رنگ در آینده شود. آستر رنگ خصوصا در دیوار هایی که قبلا رنگ نشده اند هم باعث چسبندگی بهتر رنگ به دیوار و به دنبال آن عمر بیشتر رنگ میشود و هم به دلیل بستن منافذ میکروسکوپی دیوار باعث مصرف کمتر رنگ و صرفه جویی در هزینه میشود.

همچنین پرایمر میتواند پوشش رنگ را در مواقعی که رنگ متفاوتی را روی رنگ قبلی اجرا میکنید بهبود دهد.

 

استفاده از آستر زیر کار رنگ دیوار

 

3.عدم استفاده از نوار چسب

 

استفاده از نوار چسب در اطراف منطقه مورد نظر یا پوشاندن سطوحی که نمیخواهید رنگی شود مثل کلید و پریز ها و گچبری ها کمک زیادی به نقاشی راحت تر و تمیز تر میکند. استفاده از نوارچسب هزینه زیادی ندارد ولی کاربرد بسیاری دارد و موجب ایجاد لبه های تمیز و واضح میشود. علاوه بر آن زحمت تمیز کردن کلید و پریز ها را هم کم میکند.

 

استفاده از نوار چسب در نقاشی خانه

 

4.نپوشاندن وسایل خانه

 

شما هر چقدر هم با احتیاط رنگ آمیزی کنید باز هم امکان ندارد قطره رنگی از غلطک یا قلم مو شما روی مبل یا تلوزیون گران قیمتتان چکه نکند! پاشش قطرات رنگ جزو ذات نقاشی خانه میباشد. پس حتما قبل از این که نقاشی دیوار ها را شروع کنید با پوشش پلاستیکی مناسب لوازم منزل خود را بپوشانید و حتی الامکان وسایل را از دیوار ها فاصله دهید.

 

نقاشی کردن دیوار اتاق

 

5. رنگ آمیزی دیوار قبل از سقف

 

همان گونه که شما هنگام شستن ماشین اول از سقف آن شروع میکنید. برای نقاشی منزل هم اگر میخواهید سقف را هم رنگ کنید باید اول از سقف شروع کنید. اگر اول دیوار را رنگ کنید موقعی که به رنگ آمیزی سقف میرسید علاوه بر احتمال چیدن رنگ روی دیوار های رنگ شده ، ممکن است موقعی که روی چهار پایه یا نردبان رفته اید تا سقف را رنگ کنید به طور نا خودآگاه دست خود را به دیوار تازه رنگ شده بزنید!!! و این قطعا بسیار اعصاب خورد کن است!!! خوشبختانه نیروی جاذبه جلوی این که رنگ دیوار روی سقف بپاشد را میگیرد :)

 

6.استفاده از ابزار نقاشی اشتباه

 

استفاده از ابزار نقاشی اشتباه هم میتواند هم باعث سختی نقاشی خانه شود و هم نتیجه نامطلوب را ایجاد کنید. از لینک زیر میتوانید جهت انتخاب صحیح ابزار نقاشی کمک بگیرید

 

قلم مو بهتر است یا غلطک ؟ برای نقاشی خانه کدام را انتخاب کنیم ؟

 

7.استفاده از رنگ براق روی هر دیواری

 

رنگ های براق صرفا باید روی دیوار هایی که کاملا آماده و صاف باشند استفاده شود. چون کوچکترین بر آمدگی یا فرورفتگی یا بطور کلی ناصافی روی رنگ براق به طور واضح دیده میشود و چهره زشتی به خانه شما میدهد. حتما اگر از رنگ براق استفاده میکنید از صاف بودن دیوار قبل از رنگ آمیزی اطمینان کامل داشته باشید. پیشنهاد میکنیم اگر از صاف بودن دیوار مطمئن نیستید سراغ رنگ براق نروید.

 

رنگ براق روغنی دیوار

 

8.نقاشی خانه در نور کم

 

تاثیر نور زیاد و طبیعی را در کیفیت نقاشی دیوار ها جدی بگیرید. نور کافی و مناسب ایرادات و مناطقی که یادتان رفته رنگ بزنید را به شما نشان میدهد. اگر نور کم باشد ممکن است بعدا متوجه شوید یک قسمت از دیوار را اصلا رنگ نکرده اید!!!

 

9.استفاده از نوع اشتباه رنگ

 

براقی یا ماتی رنگ تنها آیتم برای انتخاب رنگ مناسب نیست. اگر رنگ نامناسب استفاده کنید ممکن است نتایج فاجعه باری ایجاد شود. مثلا اگر برای رنگ آشپزخانه یا سرویس بهداشتی از رنگ نیم پلاستیک استفاده کنید در ابتدا همه چیز خوب به نظر میرسد ولی اگر دیوار را خیس کنید به طرز غم انگیزی تمام رنگی با زحمت زدیدشروع میکند به پاک شدن !!! پس حتما قبل از خرید رنگ با متخصصان این زمینه مشورت کنید

 

10.استفاده از رنگ زیاد

 

حتما موقع نقاشی دیوار به این موضوع توجه کنید که به مقدار کافی رنگ روی دیوار بزنید زیاد زدن رنگ ایده خوبی نیست و موجب چکه و شره کردن رنگ میشود. البته مقدار کم رنگ هم باعث عدمم پوشش کافی رنگ میشود

 

چکه کردن رنگ دیوار خانه

 

11.تمیز نکردن قلم مو یا غلطک قبل از استفاده مجدد

 

دلتان نمیخواهد که پس از نقاشی خانه متوجه شوید که یک مو یا الیاف سر قلم مو داخل رنگ دیوار گیر افتاده است؟؟؟ باید قبل از استفاده از ابزار مخصوصا موقعی که قبلا نیز استفاده شده اند آن ها را کاملا با حلال مناسب تمیز کنید تا آشغال ، گرد و غبار و یا رنگی که قبل روی آن بوده کاملا از آن جدا شود.

 

 

قلم مو رنگ نقاشی خانه

 

 

12.هم نزدن رنگ قبل از استفاده

 

اکثر رنگ هایی که از فروشگاه میخرید به دلیل این که مدت زیادی به طور ساکن یکجا بوده اند ته نشین میشوند. اگر به این موضوع توجه نکنید ممکن است فردای روز نقاشی متوجه شوید که چرا رنگ دیوار ها رد رد یا کمرنگ و پر رنگ شده اند !!؟؟ اینجا برای جبران زیادی دیر شده !

حتی ممکن است رنگی که خریداری کردید کاملا دو فاز شده باشد و  مایع نسبتا شفافی بالای قوطی رنگ باشد. در اینجا هم جای نگرانی نیست. باید آن را مخلوط کنید . البته اگر رنگ مخلوط نمیشد یا حالت دلمه دلمه به خود گرفت ممکن است تاریخ مصرف آن گذشته باشد که نباید از آن استفاده کنید.

 

هم زدن رنگ قبل از نقاشی ساختمان

 

13. باز گذاشتن درب قوطی رنگ

 

واضح بگویم اگر میخواهید پولی که بابت رنگ دادید از بین برود و کف پوش زیبای منزلتان را نبود کنید درب قوطی رنگ را باز بگذارید !

باز گذاشتن درب قوطی رنگ نه تنها موجب چپه شدن رنگ میشود ، بلکه موجب ریختن آشغال و غبار دراخل رنگ و خشک و رویه بستن رنگ نیز میشود. بهترین کار این است که یک سینی رنگ خریداری کنید و رنگ را کم کم داخل آن بریزید و سپس درب سطل یا قوطی اصلی رنگ را ببندید

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید